Skip to content

Klubbstugan, ordning och reda

7 december 2008

För att hålla lika hög och jämn kvalitet i klubbstugan som i spelet har vi här gjort några enkla regler för hur det ska se ut efter (och före) användning av klubbstugan.

ORDNING OCH REDA INSTRUKTION - KLUBBSTUGA

 

Klubbstugan vid Backvallen/Sportcentrum används flitigt av såväl KVBS som andra föreningar. Därför är det viktigt att är rent och snyggt i klubbstugan efter användning, vilket bl a innebär följande:

1. Bord och stolar ska vara ställda i god ordning.

2. Bänkytor, bord och diskbänk ska vara rena från skräp och avtorkade.

3. Kaffebryggare, kylskåp och spis ska vara avtorkade och rena. Utgångna färskvaror ska kastas.

4. Golvytor ska vara sopade och våttorkade. Wyteboardtavlor ska vara avtorkade och rena.

5. Toalett och handfat ska vara avtorkade och rena. Tvål och toalettpapper ska finnas i tillräcklig mängd.

6. Papperskorgar och sopsäckar ska vara tömda i container utanför klubbstugan.

Bilderna nedan visar exempel på hur det ska se ut. För säsongen 2008/2009 ska kontroll och ev extrastädning göras av respektive lag enligt schema nedan. Städutrustning, sopsäckar, rengöringsmedel och toalettpapper finns i städskrubben.

 

 

Instruktion, Ordning och reda

 

Vecka

Lag/Grupp

905

U-12

906

U-10

907

U-9

908

Elitlag/A-lag

909

Team KVBS

910

Styrelse

911

E S Ö.