Skip to content

Katrineholm Bandy profilerar om sig

30 september 2014

Katrineholm Bandy har det senaste året utvecklats mycket i vår marknadsföring och kommunikation. Nu har vi nästa steg - nämligen genom att lansera klubbens helt nya logga.

Sedan Katrineholm Bandy drog igång sin långsiktiga nysatsning för ett drygt år sedan har mycket hänt i klubben. KVBS har blivit just Katrineholm Bandy i all vår externa och interna kommunikation, färgerna har blivit mörkare och arbetet med hur klubben syns utåt har utvecklats.

Nu tar vi det till nästa steg och lanserar härmed en helt ny logga. En logga som består av tre bandyklubbor som tillsammans bildar ett "K". Klubborna symboliserar i sin tur klubbens senior-, junior- och ungdomsverksamhet, vilket vi tycker är viktigt att påvisa vikten av alla tre komponenter för att ha en framgångsrik förening.

– Den nya logotypen ligger väl i linje med vår ungdomliga profil, med de mörkare färgerna. Detta samtidigt som de tre klubborna i logotypen symboliserar såväl vår lokala förankring som påvisar de olika områden vi verkar inom, barn, junior och senior. Vi har under processens gång fått input från en del ungdomsledare, som tagit fram loggan. Vi ser det som en oerhörd styrka att den är framtagen utav ideella ledare inom vår verksamhet, säger klubbchef Robin Grandin.

– I vår kommunikation ser jag detta som ett väldigt stort och viktigt steg för föreningen att ta. Förra året började vi jobba med namnet Katrineholm Bandy och nu har vi lyckats komplettera det med en riktigt snygg logga. Det är extremt viktigt för att vi ska kunna synas på ett bättre sätt både lokalt och runt om i bandysverige, säger klubbens mediaansvarige Martin Gustafsson.

Nedan visar Katrineholm Bandys Oskar Lundgren upp A-lagets matchtröja med den nya loggan på! 

 

IMG_7212


IMG_7226


IMG_7231